Nieuwsoverzicht
29 augustus 2017 Op zoek naar de gouden klacht
Klachtenfunctionarissen zien als eerste de waarde van klachten. Op de klachten die zij doorgeven wordt echter lang niet altijd ger Lees verder »
30 juni 2017 Uitnodiging onderzoek klachten Wkkgz NIVEL
Met het intreden van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) in 2016 is er een en ander veranderd op het gebied van Lees verder »
21 maart 2017 Zorgaanbieders mogelijk onvoldoende gewapend tegen Wkkgz
Zorgaanbieders moeten vanaf dit jaar extra bedacht zijn op klachten die cliënten tegen hen indienen. Wet kwaliteit, klachten en g Lees verder »
03 november 2016 De klacht is afgehandeld, maar is de relatie hersteld?
Zorg is een relatie en goede zorg, net als een goede relatie, maak je samen. Als die samenwerking eens misloopt, ontstaat teleurst Lees verder »
04 mei 2016 NVZ en NFU zoeken landelijke geschilleninstantie
NVZ en NFU denken erover om een landelijke geschilleninstantie op te richten. Zij gaan in overleg met cliëntenorganisaties. Dat l Lees verder »