De VKiG zoekt een Verenigingsondersteuner / secretaresse voor 18 - 20 uur per week


   

Per 1 december ga ik genieten van mijn pensioen. Daar heb ik veel zin in. Ik hoop mijn opvolger goed te kunnen inwerken. Heb jij oren naar mijn leuke, afwisselende baan? Dit is wat we zoeken… 

Ben jij een organisatietalent, flexibel en proactief ingesteld? Zoek je een afwisselende, zelfstandige functie met veel ruimte voor eigen initiatief, waarin je digitale en organisatorische ondersteuning biedt aan het bestuur van de VKiG? Dan maken wij graag kennis met jou!
Wij zoeken een opvolger m.i.v. 1 november 2025.

Wat ga je doen?  

Je bent het hart van de vereniging en het aanspreekpunt voor leden en bestuur, regelt de communicatie, organiseert vergaderingen en symposia, en houdt de administratie bij. Jij zorgt dat alles op rolletjes loopt en bent altijd een paar stappen vooruit. Je hebt een proactieve houding door initiatief te nemen, te denken in oplossingen en je bent niet afwachtend.

Jouw taken zijn o.a.: 

  • Verzorgen van interne en externe communicatie; waaronder verslaglegging, notuleren en opvolging van afspraken; 
  • Het bijhouden van de website;
  • Secretariële ondersteuning van bestuur en commissies; 
  • Organiseren van bijeenkomsten en vergaderingen. Over het algemeen vinden de bijeenkomsten centraal in het land plaats.
  • Beantwoorden van e-mails, telefoontjes en archiveren van correspondentie; 
  • Up-to-date houden van ledenadministratie;
  • Bijhouden van de E-boekhouding (CASH leden) in samenwerking met de secretaris/penningmeester van het bestuur;
  • Signaleren van actiepunten en deze doorzetten naar bestuur en commissies; 
  • Fungeren als centraal aanspreekpunt voor leden, bestuursleden en andere betrokkenen. 
    Wij zijn nieuwsgierig naar jouw ideeën.

Ben jij servicegericht, nauwkeurig en communicatief sterk. Kan jij zelfstandig werken, maar zoek jij
ook actief de samenwerking op. Dan zoeken wij jou!

Wat vragen wij?

  • MBO+ werk- en denkniveau; 
  • Een afgeronde opleiding in de richting van Secretaresse, Managementassistent of Officemanager; 
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring; 
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk; 
  • Goede digitale vaardigheden en ervaring met MS Office, zoals Word, Excel en PowerPoint;
  • Kennis van een boekhoudprogramma is een pré;
  • Affiniteit met de gezondheidszorg.

Wat bieden we jou?

  • Reiskostenvergoeding;
  • Je maakt deel uit van een enthousiast en gezellig team;
  • Prima salaris en arbeidsvoorwaarden;
  • Er is budget voor relevante opleidingen en ontwikkeling.

Wie zijn wij? 
De Vereniging van Klachtenfunctionarissen in de Gezondheidszorg (VKiG) is de beroepsvereniging voor klachtenfunctionarissen in de zorg. De vereniging biedt ruim 400 leden de kennis, opleiding en contacten die zij nodig hebben om hun vak goed uit te kunnen oefenen.

Info en sollicitatie
Ben jij nieuwsgierig? Neem gerust contact op met Ferry Zoutenbier, penningmeester/secretaris: T 06-27540417 ✉ penningmeester@vkig.nl.  
We zien je sollicitatiebrief en CV graag tegemoet vóór 1 september 2025 naar ✉ info@vkig.nl.