Nieuwsoverzicht
20 februari 2023 25 jaar medisch tuchtrecht
Afgelopen maand bestond het tuchtrecht 25 jaar in de Wet BIG. Dit was aanleiding om een bundel samen te stellen: ‘Opereren o Lees verder »
09 juli 2020 Interview met bestuurslid Madelon Hengeveld door De Geschillencommissie
In het jaarverslag 2019 van De Geschillencommissie staat een interview met Madelon Hengeveld over de rol van de klachtenfunctionar Lees verder »
20 augustus 2019 Zorg leert nog altijd niet van klachten
De meeste zorgaanbieders hebben een klachtenfunctionaris en zijn aangesloten bij een geschillencommissie, maar echt leren van klac Lees verder »
04 december 2017 Jaarbeeld 2017 van Stichting Zorggeschil
In december 2016 heeft Stichting Zorggeschil, opgericht door de NCZ, de Brancheorganisatie Thuiszorg Nederland (BTN), Quasir e Lees verder »
15 december 2016 Meerdere geschillencommissies zorg erkend door VWS
De minister van VWS heeft inmiddels een aantal geschilleninstanties van De Geschillencommissie erkend. U kunt zich nu registreren Lees verder »
13 december 2016 Geschilleninstantie Zorggeschil is erkend door VWS
Stichting Zorggeschil heeft een Geschilleninstantie opgericht, zoals bedoeld in artikel 18 van de Wet Kwaliteit, Klachten en Gesch Lees verder »
14 oktober 2016 Landelijke geschilleninstantie voor huisartsen en apothekers
LHV, InEen, apothekersorganisatie KNMP en de Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland hebben de landelijke geschil Lees verder »
06 september 2016 Landelijke geschilleninstantie voor huisartsen in oprichting
De Wkkgz verplicht vanaf 2017 alle zorgaanbieders een klachtenregeling te hebben, te werken met een klachtenfunctionaris en aanges Lees verder »
19 augustus 2016 Voortgang van de klachten- en geschillenregeling huisartsenzorg
Het klachtendeel van de nieuwe Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) moet dit jaar ingericht worden. Voor huisartsen Lees verder »
06 juni 2016 Geschilleninstantie zorgcontracten van start
Op 2 juni jl. is de Geschilleninstantie zorgcontracten in het leven geroepen. Deze instantie kan optreden als bemiddelaar tussen z Lees verder »
04 mei 2016 NVZ en NFU zoeken landelijke geschilleninstantie
NVZ en NFU denken erover om een landelijke geschilleninstantie op te richten. Zij gaan in overleg met cliëntenorganisaties. Dat l Lees verder »
15 april 2016 NPCF werkt aan goede afhandeling van klachten in de zorg
Het is belangrijk dat zorgverleners uw klachten over de zorg serieus nemen. Vandaar dat de Patiëntenfederatie NPCF actief meedenk Lees verder »
29 januari 2016 Wat moet u weten over de Wkkgz?
De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is per 1 januari 2016 een feit maar ziekenhuizen weten op een aantal essenti Lees verder »