Nieuwsoverzicht
18 mei 2017 Wat is nu het verschil tussen klachtenfunctionaris en pvp?
De nieuwe klachtwet, hoe zit dat toch? Wat is nu het verschil tussen klachtenfunctionaris en pvp? U leest het hier: PVP-Krant -_l Lees verder »
18 mei 2017 Kennissessie ‘Grip op de Wkkgz-verplichtingen 2017’ op 15 juni 2017 in Utrecht
Op 15 juni organiseert de NVGzP in samenwerking met de VvAA een interactieve kennissessie over de Wkkgz. Tijdens deze sessie komen Lees verder »
09 mei 2017 Jaarverslag 2016 van de Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland (SKHZN)
Voor u ligt het jaarverslag 2016 van de Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland (SKHZN), sinds 4 november 2016 St Lees verder »
21 maart 2017 Zorgaanbieders mogelijk onvoldoende gewapend tegen Wkkgz
Zorgaanbieders moeten vanaf dit jaar extra bedacht zijn op klachten die cliënten tegen hen indienen. Wet kwaliteit, klachten en g Lees verder »
22 februari 2017 Informatie uit klachten wordt nog onvoldoende gebruikt
Veel onderdelen van de nieuwe Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) hebben al vorm gekregen in ziekenhuizen, maar dit Lees verder »
20 februari 2017 Nulmeting: Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz)
Veel onderdelen van de nieuwe Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) hebben al vorm gekregen in ziekenhuizen, maar d Lees verder »
04 januari 2017 Waarom klagen verpleeghuisbewoners zo weinig?
Waarom klagen verpleeghuisbewoners zo weinig? Gaat de Wkkgz hen helpen? Bewoners in verzorg- en verpleeghuizen klagen relatief wei Lees verder »
14 december 2016 In 9 stappen een Wkkgz-klachtenregeling
Vanaf 1 januari 2017 bent u als zorgaanbieder verplicht een aantal wijzigingen in uw klachtenregeling aan te brengen. Ook moet u b Lees verder »
24 november 2016 Handreiking “leren van incidenten” voor kleine zorgaanbieders
De Wkkgz is van toepassing op zowel grote zorginstellingen als kleine zorgaanbieders en solistisch werkende zorgverleners. Deze ha Lees verder »
17 november 2016 Vragen en antwoorden over de klachtenfunctionaris
Waarom alweer een artikel over de Wkkgz? Sinds 1 januari geldt de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg. Uit de vele vragen d Lees verder »
03 november 2016 De klacht is afgehandeld, maar is de relatie hersteld?
Zorg is een relatie en goede zorg, net als een goede relatie, maak je samen. Als die samenwerking eens misloopt, ontstaat teleurst Lees verder »
03 oktober 2016 Meest gestelde vragen door zorgprofessionals over de Wkkgz
Sinds 1 januari 2016 moet elke zorgaanbieder aan nieuwe (kwaliteits)regels voldoen. Deze folder geeft antwoord op de meest gesteld Lees verder »
08 september 2016 KNMG-richtlijn ‘Omgaan met medische gegevens’ geactualiseerd
De KNMG-richtlijn Omgaan met medische gegevens is aangepast op de recente wetgeving en jurisprudentie, zoals de inwerkingtreding Lees verder »
30 augustus 2016 LVVP bereidt zich voor op Wkkgz-klachtenregeling 2017
De LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten) is bezig om haar leden te faciliteren bij Lees verder »
23 augustus 2016 De VIM-melding: nu ook in het patiëntendossier?
De Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (‘Wkkgz’) kent voor wat betreft het (moeten) melden van incidenten in de zorg ei Lees verder »
19 augustus 2016 Voortgang van de klachten- en geschillenregeling huisartsenzorg
Het klachtendeel van de nieuwe Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) moet dit jaar ingericht worden. Voor huisartsen Lees verder »
15 augustus 2016 Nieuwe klachtenregeling: wat verandert er voor de huisartsen?
Met ingang van volgend jaar geldt een nieuwe regeling voor klachten en geschillen in de zorg. De invoering van de nieuwe wetgeving Lees verder »
04 mei 2016 NVZ en NFU zoeken landelijke geschilleninstantie
NVZ en NFU denken erover om een landelijke geschilleninstantie op te richten. Zij gaan in overleg met cliëntenorganisaties. Dat l Lees verder »
15 april 2016 NPCF werkt aan goede afhandeling van klachten in de zorg
Het is belangrijk dat zorgverleners uw klachten over de zorg serieus nemen. Vandaar dat de Patiëntenfederatie NPCF actief meedenk Lees verder »
29 januari 2016 Uitkomsten en aanbevelingen onderzoek naar klachtenfunctionarissen in ziekenhuizen
Klachtenfunctionarissen spelen een belangrijke rol in Nederlandse ziekenhuizen bij het laagdrempelig oplossen van vragen en klacht Lees verder »