Deze activiteit heeft reeds plaatsgevonden

Training Klachten-jaarrapportage schrijven 3 en 4 februari 2022 (online)

175.00

Nu aanmelden
Start
3 februari 2022 09:00
Einde
4 februari 2022 12:30
Telefoon
0642826980

Inleiding

Klachtbehandeling levert een bijdrage aan kwaliteitsverbetering, wanneer de analyse en rapportages helder en inzichtelijk zijn voor de medewerkers in de organisatie, die deze kwaliteitsverbetering moeten doorvoeren. De gegevens uit klachten zijn de input om een goed jaarrapport te schrijven. Maar hoe doe je dat? Waar moet het aan voldoen?

Deze training helpt je om de juiste data te verzamelen, te analyseren en te bepalen hoe je dit in een verslag verwerkt.
Kennis over:

  • Data verzamelen
  • Klachten analyseren
  • Gegevens structureren
  • Gegevens anonimiseren
  • Rapportage
    • Voldoen aan de eisen
    • Indeling maken
    • Overzichten maken
    • Conclusies uit de rapportage
    • formuleren

Inhoud Training Klachten-jaarrapportage schrijven

  1. De Klachten analyseren
    1. Enkelvoudige of meervoudige klacht
    2. Risico van deze klacht en kans op herhaling
    3. Trends signaleren
    4. Items die geschikt zijn voor kwaliteitsverbetering
  1. Het Rapport
    1. Wettelijke eisen
    2. Eisen vanuit de organisatie
    3. Indeling/opbouw van het rapport
    4. Niveau van detaillering
    5. Anonimiseren
  2. Overige mogelijkheden voor bijdrage aan Kwaliteitsverbetering
    1. Signaal
    2. Advies

Uitgangspunten

  • Er worden zoveel mogelijk verschillende werkvormen ingezet als de omstandigheden dit toelaten (groepswerk, oefening).
  • De cursist kan tijdens de cursus al aan de slag met eigen gegevens.

Wanneer en waar?

Donderdag  3 februari 2022: 9.00 - 12.30 uur (training)

Vrijdag         4 februari 2022: 9.00 - 12.30 uur (vervolg training)

Locatie: online via Teams
Maximum aantal deelnemers: 12

Trainer

De cursus wordt verzorgd door Karin Somhorst. Karin is naast klachtenfunctionaris calamiteiten-onderzoeker, trainer en adviseur.
Zij heeft in de afgelopen jaren ruime ervaring opgedaan als onafhankelijk voorzitter in geval van een onderzoek naar calamiteit/incident.
Naast klachtenmanagement en onderzoeker is Karin ook ervaren in conflictbemiddeling in groepen en advies over (crisis) communicatie in de non-profit sector.

Accreditatie en certificatie

Accreditatie bij Registerplein. Deelnemers ontvangen na afloop van de cursus een certificaat.

Kosten

€ 135,- voor leden of € 175, - voor niet-leden.

Inschrijven

Na ontvangst van uw betaling van op onze rekening, ontvangt u automatisch een bevestiging en een factuur. Te zijner tijd ontvangt u meer informatie.
Bent u lid van de VKIG? Log u eerst in voor de ledenreductie.


Karin Somhorst

Training Klachten-jaarrapportage schrijven 3 en 4 februari 2022 (online)

175.00

Uitverkocht

Categorie:

Status

Er zijn geen tickets beschikbaar op dit moment

Tijdschema

Donderdag 3 februari 2022 van 9.00 tot 12.30 uur

Vrijdag 4 februari 2022 van 9.00 tot 12.30 uur